Szeged, Tisza Lajos krt. 63. +36 (30) 145 1401 Duo Dental Studio Kft.

Fogmegtartó kezelések

Tömés

Direkt módszer-amikor a fogszuvasodás, már üregképződéssel jár, a szuvas részek eltávolítása után a fogorvos plasztikus tömőanyaggal állítja helyre a hiányzó részeket.

A tömőanyag a legtöbb esetben fogszínű kompozit vagy ennek változata. Nagyon fontos, hogy a széli részeken megfelelően zárjon és sima legyen, hogy lepedék ne tudjon megtapadni és ne kezdődjön újból a szuvasodás illetve ne alakuljon ki ínygyulladás, mely további parodontológiai panaszokat okoz.

Viaszból készült tanulmányi felépítés

Inlay-betét

Indirekt módszer-olyan tömésféleség, melyet a fogtechnikus készít, a fogorvos által vett lenyomat alapján.

Olyan esetben van szükség erre a megoldásra, amikor a fogból túl nagy rész hiányzik, vagy nem lehet a töméshez szükséges előkészületeket megfelelően elvégezni. Anyagát tekintve legjobb, ha aranyból készül (plasztikus fém, tökéletes széli záródás alakítható ki), de készülhet kerámiából vagy kompozitból is.

Gyökérkezelés

A gyökérkezelés lényege, hogy a fog gyökerének üregét résmentesen lezárjuk a külvilágtól így lehetőséget teremtve a szervezetnek a gyógyulásra.

A csatornában található szövetek eltávolítása után a megfelelő mértékben megmunkált gyökércsatornába gyökértömés helyezhető. Ez elzárja a baktériumok útját és a fog koronai része helyreállítható.

Bölcsességfog in vitro szuvasság eltávolítás, látható, hogy a bal felső részen megnyílt a fogbélüreg
Bölcsességfog in vitro fogbél a pulpakamrában látható
Bölcsességfog in vitro pulpaszövet eltávolítva

csúcsig érő, falálló gyökértömés

Gyökérkezelt és gyökértömött fogak

Célszerű évente egy kontroll röntgent készíteni róluk, így ha esetlegesen a gyökércsúcs körül bármilyen elváltozás lenne, akkor nagyobb eséllyel lehet a fogat megmenteni.

Dr. Pintér Mónika
Fogszabályozás szakfogorvosa