Szeged, Tisza Lajos krt. 63. +36 (30) 145 1401 Duo Dental Studio Kft.

Szájsebészet

Fogeltávolítás:

• egyszerű: azon fogak eltávolítását értjük, amely fogak szerkezete ép, ezáltal fogeltávolításhoz használt fogókkal könnyen el lehet távolítani ( általában fogszabályzás során eltávolítandó fogak vagy fogágybetegségben meggyengült fogak). Helyi érzéstelenítésben, fájdalommentesen történik.
  • komplikált: azon fogak/gyökerek eltávolítását soroljuk ide, amelyek  kivétele speciális eszközök/emelők használatával történik, mert az általános fogók felhelyezése már nem lehetséges. Több gyökerű fogak esetében azokat gyakran szét is választjuk, külön-külön távolítva el az egyes gyökereket! Helyi érzéstelenítésben, fájdalommentesen történik.

Fogeltávolítás feltárással: A fogak eltávolítása ínyből képzett lebeny létrehozásával és az eltávolítandó fog/gyökér mellől történő csontelvétellel történik, helyi érzéstelenítésben, fájdalommentesen. Végén a lebenyt öltésekkel zárjuk.
Varratszedés kb. 1 hét múlva esedékes.  Ez a beavatkozás bölcsességfogak eltávolítása során valamint olyan gyökerek kivételekor szükséges, melyekhez hagyományos fogók nem elegendőek.

Bölcsességfog eltávolítása: A bölcsességfogak változatos elhelyezkedése, formája miatt eltávolítása leggyakrabban sebészi módszerekkel, sebészi feltárásban történik.

Resectio: A gyökércsúcs rezekció a gyökér körüli gyulladásos szövet és a gyulladás kialakulásáért felelős gyökércsúcsi rész eltávolítását jelenti szájsebészeti módszerekkel, helyi érzéstelenítésben.

Circumcisio: Előtörőben lévő fogak feletti íny eltávolítása, helyi érzéstelenítésben.
Arcüreg zárás: Az arcüreg  alja valamint a felső szemfogak, kisőrlőfogak, őrlőfogak gyökerei szoros kapcsolatot alkothatnak. Ezáltal ezen fogak eltávolítása során az arcüreg megnyílhat, amit sebészileg, lebenyes műtéttel zárni kell.